رییس گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت:

شهریور، ماه پرحادثه ترافیكی است

شهریور، ماه پرحادثه ترافیكی است آقای هویج: رییس گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، اظهار داشت: هر سال در شهریورماه به علت افزایش مسافرت ها شاهد افزایش تعداد قربانیان حوادث ترافیكی در كشور هستیم. در ۱۰ سال قبل (۱۳۸۷ تا ۱۳۹۶) بالغ بر ۲۰.۴۶۴ نفر یعنی روزانه ۶۶ نفر در حوادث رانندگی در شهریورماه، جان خویش را از دست می دهند.



به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا دكتر علیرضا مغیثی افزود: این حوادث، یك اخطار جدی برای مسافرت های پایانی در تابستان به حساب می آید این درحالیست كه حدودا ۲۰ برابر این تعداد هم مصدوم می شوند كه نه تنها درد و آلام و پشیمانی برای خانواده ها به همراه می آورد بلكه بار مالی سنگینی را هم بر دوش دولت می گذارد.

ایشان در ادامه اظهاركرد: در سال قبل ۱.۷۴۶ نفر در شهریورماه بر اثر سانحه رانندگی فوت كردند. با عنایت به رشد ۱.۷ درصدی آمار فوت حوادث ترافیكی در سال ۹۶، چنانچه این رشد در شهریورماه امسال استمرار یابد، میانگین فوت روزانه از ۵۶.۳ نفر در شهریور۹۶ به ۷۰ نفر در شهریور ۹۷ خواهد رسید. این امر لزوم توجه و تمركز ویژه بر مسافرت های تابستانی در ماه شهریور را نشان داده است.

معاون فنی و رییس گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در مورد علل انسانی حوادث ترافیكی اظهار داشت: حدود ۴۰ درصد حوادث ترافیكی در محدوده ۳۰ كیلومتری شهرها اتفاق می افتد. بی توجهی راننده به خستگی و خواب آلودگی به صرف نزدیك شدن به مقصد سبب حوادث مرگباری می گردد. سرعت غیرمجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ، عمده تخلف های حادثه ساز رانندگان است.

مغیثی در ادامه اظهاركرد: استفاده نكردن از كمربند یا كلاه ایمنی برای همه سرنشینان، استفاده نكردن از صندلی مخصوص كودك، حواس پرتی راننده حین رانندگی (به دلیل استفاده از موبایل، گوش دادن به موزیك های مهیج، صحبت كردن با سرنشینان، خوردن)، مصرف داروهای خواب آور و كاهش دهنده هوشیاری پیش از رانندگی سایر عوامل دخیل در تصادفات هستند.

رییس گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت درمورد سفارش های كلیدی در پیشگیری از حوادث ترافیكی اظهار داشت: گذشت در رانندگی نخستین قدم در پیشگیری از حوادث ترافیكی است. هنگام رانندگی از خشمگین شدن از نحوه رانندگی دیگران بپرهیزید و هیچگاه در صدد انجام رفتارهای تلافی جویانه برنیایید و هیجانات خویش را حین رانندگی كنترل كنید.

وی ادامه داد: توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و هشدارها و سفارش های پلیس در این زمینه، استفاده از كمربند ایمنی برای همه سرنشینان خودرو، استفاده از كلاه ایمنی برای راننده و سرنشین موتورسیكلت، استفاده از صندلی مخصوص كودكان در خودرو و اجتناب از نشاندن آن ها روی صندلی جلو یا در بغل سرنشین جلو، خودداری از مصرف داروها و موادی كه هوشیاری شما را كم می كنند، پیش از رانندگی یا حین آن و استفاده نكردن از تلفن همراه مهمترین عوامل جلوگیری از سوانح رانندگی است.

مغیثی در ادامه اظهاركرد: این مورد می تواند دلایل بسیاری داشته باشد كه یكی از آن ها، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است حتی استفاده از تلفن همراه به وسیله بلندگو یا هدفون هیچ تاثیری بر كاهش حادثه نداشته است و می تواند باعث پرت شدن حواس راننده شود.

معاون فنی و رییس گروه پیشگیری از حوادث دفتر مدیریت بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت، اظهار داشت: هنگام رانندگی «ببینید و دیده شوید.» این یك قاعده مهم در رانندگی است. استفاده از چراغ ها علاوه بر بالاتر بردن دید شما، به دیگر رانندگان هم كمك می نماید تا شما را به خوبی ببینند. بهتر است كه چراغ های وسیله نقلیه تان را در اوایل بامداد یا پیش از غروب خورشید روشن كنید.

به گزارش وبدا، وی در انتها اظهاركرد: سرعت بالا عامل حداقل ۲۰درصد حوادث مرگبار در حوادث ترافیكی است. رانندگی با سرعت مطمئنه، هوشیاری و سرعت عمل شما را تا حد بسیار زیادی بالا می برد و شما را از حوادث احتمالی دور می كند. از میزان ایمنی خودرو خود آگاه باشید. از تجهیزات ایمنی كه خودرو شما به آن مجهز شده است و میزان مقاومت آن آگاه باشید. از سالم بودن آن ها پیش از سفر اطمینان حاصل كنید. اگر در دید خود مشكل دارید، حتما باید در مواقع رانندگی از عینك مناسب استفاده كنید. شماره پلاك خودروها معمولا از فاصله ۲۰ متری قابل خواندن است، در صورت عدم تشخیص شماره پلاك خودرو از این فاصله وضعیت دید خویش را بررسی كنید.




1397/06/13
13:46:41
5.0 / 5
31
تگهای خبر: ایمنی , بهداشت , بیمار , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری