پژوهشگران امریكایی مطرح كردند

خطر سكته با مصرف بیش از اندازه داروی تیروئید

خطر سكته با مصرف بیش از اندازه داروی تیروئید آقای هویج: پژوهشگران آمریكایی در بررسی جدیدی دریافتند مصرف بیش از اندازه دارو برای درمان تیروئید، می تواند به سكته بیمار منجر شود.


به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا و به نقل از یورك الرت، مصرف بیش از اندازه دارو در بیمارانی كه به كم كاری تیروئید مبتلا هستند، می تواند به افزایش خطر "فیبریلاسیون دهلیزی" یا "ای فیب" (AFib) در آنان منجر شود. ای فیب، شایع ترین نوع آریتمی قلبی است كه خطر سكته را به دنبال دارد.
"جفری اندرسون" (Jeffrey Anderson)، از پزشكان "مركز قلب اینترماونتین" (Intermountain Heart Institute) در آمریكا و پژوهشگر ارشد این پروژه اظهار داشت: ما می دانیم كه بیماران مبتلا به كم كاری تیروئید، بیشتر در معرض خطر ای فیب قرار دارند اما خطرات هورمون های تیروئید معمولی را در نظر نگرفته ایم. این پژوهش نشان داده است كه باید هورمون هایی كه معمول و طبیعی به نطر می رسند هم بررسی شوند.


پژوهشگران در این بررسی جدید، سوابق پزشكی بیماران بسیاری را بررسی كردند. آنها بعد از یك بررسی سه ساله دریافتند كسانی كه سطح بالایی از سرم "تیروكسین آزاد" (fT۴) را مصرف می كنند، ۴۰ درصد بیشتر در معرض خطر ای فیب قرار می گیرند اما افزایش ای فیب در كسانی كه پایین ترین سطح مصرف این سرم را دارند، تا ۱۶ درصد است.
دكتر اندرسون افزود: پزشكان باید میزان مطلوب تیروكسین را در نظر داشته باشند. با بی توجهی به این موارد، بیماران بیشتر در معرض خطر ای فیب قرار می گیرند.
اندرسون اظهار داشت: مرحله بعدی این پژوهش، انجام دادن یك آزمایش تصادفی برای بررسی تاثیر سطح تیروكسین در ای فیب و سكته است.
یافته های این پژوهش، در كفرانس "انجمن قلب آمریكا" (AHA) در شیكاگو عرضه شده است.



1397/08/20
14:23:39
5.0 / 5
67
تگهای خبر: بیمار , پزشك , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری