۹۶۰۰۰ مترمربع پروژه درمانی نیمه كاره در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی

۹۶۰۰۰ مترمربع پروژه درمانی نیمه كاره در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به گزارش آقای هویج رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی ضمن اشاره به برنامه های این دانشگاه در جهت توسعه پایدار در سلامت، در عین حال از وجود 96هزار مترمربع پروژه درمانی نیمه كاره در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: با اتمام این پروژه ها 1000 تخت درمانی به مجموعه نظام سلامت كشور اضافه خواهد شد.


به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، دكتر علیرضا زالی در جلسه هیات رییسه دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی كه با حضور استاندار تهران برگزار شد، با اشاره به اینكه در استراتژی نوین دانشگاه برای پیشبرد متعهدانه طرحی نو، بحث تغییر سیاق مدیریتی دانشگاه و حركت به سمت دانشگاه نسل سوم مطرح است، در عین حال، فرایندهای اجرا شده دراین زمینه را بیان كرد.
وی دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی را دارای استغنا و پتانسیل كافی برای درهم شكستن مرزهای دانش و حركت به سمت دانشگاه نسل سوم دانست و خواهان حمایت علمی و معنوی استانداری در این راستا شد.
زالی در ادامه با اشاره به رشد ۱۰۴ پله ای دانشگاه در نظام رتبه بندی وبومتریكس و رشد ۷۴ پله ای در نظام رتبه بندی لایدن، تصریح كرد: برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه دانشگاه و رشد پرشتاب در رتبه بندی های بین المللی از اهداف دانشگاه است و هدف گذاری ما در این راستا دستیابی به رتبه زیر ۱۰۰ جهانی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در ادامه به هماهنگی های صورت گرفته درباب راه اندازی و شروع برنامه توسعه سلامت پایدار در دانشگاه اشاره نمود كه بعنوان فوكال پوینت استان تهران و به صورتی نخستین مركز در كشور می تواند برای تحقق اهداف توسعه سلامت پایدار فعالیت كند.
تخصیص بودجه دانشگاه متناسب با حجم ارائه خدمات نیست
وی با ذكر این مطلب كه برخی اهداف این برنامه فراتر از اختیارات و ظرفیت های دانشگاه است، خواهان كمك و حمایت استانداری تهران در امتداد اجرای این برنامه شد.
زالی همین طور با اشاره به گستره وسیع جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه، اظهار داشت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ساكنان استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند و دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی بزرگترین تولید كننده خدمات سلامت در كشور شمرده می شود، اما متاسفانه تخصیص اعتبار و بودجه متناسب با حجم ارائه خدمات این دانشگاه نیست.
وی درباب خاصیت های خدماتی متنوع دانشگاه نظیر داشتن بالاترین جمعیت تحت پوشش كارگری و دانش آموزی در كشور، تنوع موسسات خدماتی و درمانی دولتی و غیر دولتی، كمبودها و محدودیت های بهداشتی و درمانی موجود در مناطق شرق و جنوب شرقی تهران، ساماندهی پردیس متمركز دانشگاه، مطالبات معوقه سازمان های بیمه گر، مسایل بودجه ای و ساماندهی پروژه های عمرانی درمانی توضیحاتی بیان كرد.
وجود ۹۶۰۰۰ متر مربع پروژه درمانی نیمه كاره در دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به محرومیت های موجود در استان تهران خواهان حمایت های استانداری در امتداد ارتقای سلامت استان شد و بعضی از مسایل و چالش های مناطق تحت پوشش دانشگاه را بیان كرد.
زالی با اشاره به وجود ۹۶۰۰۰ متر مربع پروژه درمانی نیمه كاره در دانشگاه، اشاره كرد: با اتمام این پروژه ها ۱۰۰۰ تخت درمانی به مجموعه نظام سلامت كشور اضافه خواهد شد.
تكمیل ۷۶ درصدی پروژه بیمارستان جدید شهدای تجریش
زالی در خاتمه بیمارستان شهدای تجریش را بزرگترین پروژه درمانی بعد از انقلاب برشمرد كه در استان تهران به بهره برداری خواهد رسید و اضافه كرد: تابحال ۷۶ درصد این پروژه با ظرفیت ۵۰۷ تخت و ۶۴۰۰۰ مترمربع انجام شده است و تكمیل و تجهیز این پروژه نیاز به اعتبار دارد كه در صورت تامین اعتبار لازم، این بیمارستان می تواند بعنوان پروژه بزرگ استانی و از منظری ملی به بهره برداری رسد.




منبع:

1398/10/10
12:37:35
5.0 / 5
4470
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیمارستان , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری