زونا، عارضه احتمالی تزریق واكسن فایزر

زونا، عارضه احتمالی تزریق واكسن فایزر نتایج یک بررسی چاپ شده در نشریه دیلی میل نشان می دهد: زونا می تواند یکی از عوارض جانبی نادر ناشی از تزریق واکسن کرونای فایزر باشد.


به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، بر مبنای بررسی انجام شده شش نفر در سرزمینهای اشغالی بعد از تزریق واکسن کروناویروس فایزر گرفتار بثورات پوستی قرمز رنگ شدند که با درد زیادی همراه بوده است.
تعدادی از پژوهشگران دریافتند: افراد مبتلا به برخی بیماری های خودایمنی در مقایسه با افراد دیگر بیشتر احتمال دارد گرفتار بثورات پوستی معروف به زونا شوند.
علاوه بر این، احتمال بروز این عارضه پوستی بعد از تزریق دوز نخست واکسن نسبت به دوز ثانویه آن پنج برابر بیشتر است.
محققان اظهار داشتند: یافته های بدست آمده هشداری برای پزشکان است که نسبت به بروز علایم غیر معمول در بیماران مبتلا به بیماری های خود ایمنی بیشتر دقت داشته باشند.
به گزارش آقای هویج به نقل از روزنامه دیلی میل، به قول محققان نمی توان قطعا ادعا کرد که واکسن باعث این عارضه شده است اما میتوان اظهار داشت که امکان دارد عامل محرک در بعضی از بیماران باشد.



1400/02/01
22:57:03
5.0 / 5
104
تگهای خبر: ایمنی , بیمار , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری