کمبود ویتامین 12ب از عوارض رژیم گیاه خواری

کمبود ویتامین 12ب از عوارض رژیم گیاه خواری به گزارش آقای هویج، دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: برخی گیاه خواران فقط منابع غذایی گیاهی را مد نظر قرار می دهند اما برخی لبنیات و تخم مرغ را نیز به منابع گیاهی اضافه می کنند که این شکل بهترین حالت گیاه خواری است.


به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، دکتر منصور رضایی با اشاره به استقبال خیلی از افراد از رژیم گیاه خواری در دنیا اظهار داشت: گیاه خواری یک اصطلاح عام بوده و انواع مختلفی دارد. برخی فقط منابع گیاهی را مد نظر قرار می دهند اما برخی لبنیات و تخم مرغ را نیز به منابع گیاهی اضافه می کنند که این شکل بهترین حالت گیاه خواری است.
وی تخم مرغ را دارای بالاترین کیفیت پروتئین حیوانی دانست و اضافه کرد: گیاه خواری در سنین و شرایط مختلف حائز اهمیت می باشد. یک خانم که در سنین باروری است باید توجه خاصی به استخوان بندی و آهن داشته باشد؛ پس باید در رژیم خود تجدید نظر کند.
این دکترای تخصصی تغذیه و رژیم درمانی اشاره کرد: در منابع گیاهی به هیچ وجه ویتامین ب ۱۲ وجود ندارد و فقر آن در سالمندان سبب آنمی کشنده می شود و عوارض عصبی غیرقابل برگشتی بروز می دهد.
رضایی همین طور اظهار داشت: فردی که از امروز گیاه خواری را شروع کند سه تا پنج سال ذخایر منابع حیوانی در بدن موجود خود دارد و عوارضی را نشان نمی دهد مگر آنکه ذخایر فقیر باشد.
وی از خطر گیاه خواری در سالمندان و کودکان در سنین رشد سخن گفت و اظهار داشت: نخستین موردی که در بدن کاهش پیدا می کند ویتامین ب ۱۲ است که عوارض خودرا نشان میدهد. همین طور کاهش ویتامین کا۲ نیز سبب دیابت، بیماریهای مزمن، سرطان ها و لطمه به سلامتی می شود.
این دکترای تخصصی تغذیه با اعلان اینکه فرد گیاه خوار از نظر آهن و کلسیم مبتلا به اختلال می شود، اشاره کرد: آهن و کلسیم در پیکر شخص گیاه خوار گرفتار کمبود نمی گردد، به شرط آنکه فرد گیاه خوار بسیار ماهر باشد. پس گیاه خواری نباید افراطی باشد و حتما از لبنیات و تخم مرغ نیز استفاده گردد و بهتر است طولانی مدت نیز گیاه خواری صورت نگیرد.
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، اظهار داشت: باید پنج وعده تغدیه شامل ۳ وعده اصلی و ۲ میان وعده وجود داشته باشد که بهتر است این پنج وعده تنوع داشته باشد.
وی ادرار، عرق، مدفوع و خلط را چهار راه طبیعی دفع سموم خواند و افزود: با خوردن مواد غذایی خوب و دفع سموم، بدن نیز پاک تر می شود. میوه ها، سبزی ها، غلات، آجیل ها و دانه ها در سم زدایی بسیار کمک کننده است و اگر لبنیات و تخم مرغ نیز کنار آن باشد به شرط رعایت تنوع، سم زدایی بهتر صورت می گیرد.




منبع:

1401/08/13
15:03:30
5.0 / 5
215
تگهای خبر: آجیل , بیمار , بیماری , تغذیه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری