مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران عنوان كرد افزایش هزینه های غیرضروری درمانی به گزارش آقای هویج، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با تکیه بر رویکرد حمایتی این سازمان، تحقق عدالت همگانی در سلامت و دسترسی برابر مردم به خدمات درمانی بدون دغدغه مالی را از مهم ترین اهداف بیمه سلامت مطرح کرد و از گسترش پوشش بیمه ای، تقویت سلامت الکترونیک و حمایت ویژه از بیماران خاص و اقشار کم درآمد آگاهی داد. به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی ناصحی - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: رویکرد کلی این سازمان در سالهای اخیر بر هزینه کرد هدفمند منابع، افزایش بهره وری و گسترش پوشش بیمه ای استوار بوده و تقویت زیرساخت های الکترونیک از اولویت های اصلی برنامه ها بشمار می رود. وی ضمن اشاره به پشتیبانی از اقشار لطمه پذیر اضافه کرد: هم اکنون بالاتر از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به شکل رایگان از خدمات درمانی بهره مند می شوند. خدمات بیمه سلامت از راه پنج صندوق ارایه می شود و حدود ۸۰ درصد منابع مالی آن از محل بودجه دولتی تامین می شود. مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، یکی از چالش های جدی سیستم سلامت را افزایش هزینه های غیرضروری تشخیصی و درمانی دانست و تصریح کرد: با همکاری جامعه پزشکی و سایر نهادها تلاش می نماییم از مصرف بی رویه دارو و مداخلات غیرضروری جلوگیری کرده و منابع را به سوی بیماران واقعی و نیازمند هدایت نماییم. ناصحی ضمن اشاره به تاسیس صندوق پشتیبانی از بیماران خاص و صعب العلاج بیان کرد: این صندوق فعالیت خودرا با پنج هزار میلیارد تومان شروع کرد و الان با بودجه ای بالاتر از ۱۲ هزار میلیارد تومان، ۱۳۰ گروه بیماری را تحت پوشش قرار داده است. تا حالا بالاتر از دو میلیون و 700 هزار بیمار دارای نشان از خدمات این صندوق بهره مند شده اند و برخی خدمات مانند کاشت حلزون تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش قرار دارد. ناصحی اضافه کرد: همین طور بیمه سلامت بالاتر از ۹۰ درصد تعرفه دولتی درمان ناباروری را در مراکز درمانی دولتی، 90 درصد تعرفه عمومی غیر دولتی را در مراکز درمانی عمومی غیردولتی و 70 درصد تعرفه خصوصی را در مراکز درمانی خصوصی تحت پوشش قرار داده است. ایشان در ادامه از پیشرفت های قابل توجه در حوزه سلامت الکترونیک اطلاع داد و اظهار داشت: بالاتر از ۹8 درصد نسخه ها به شکل الکترونیکی ثبت می شود که این امر سبب شفافیت، کاهش خطا و تسهیل خدمات شده است. راه اندازی سامانه «اشارک» برای ارایه خدمات غیرحضوری به بیماران ناشنوا و کم شنوا از دیگر اقدامات مهم در این حوزه می باشد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران همین طور به اقدامات انجام شده برای جبران کمبود پزشک در مناطق محروم اشاره نمود و اضافه کرد: با افزایش پرداختی ها و مشوق های مالی، تلاش نموده ایم حضور پزشکان در مناطق کمتر برخوردار را تقویت نماییم تا عدالت در ارایه خدمات درمانی محقق شود. بنابر اعلام وزارت بهداشت، ناصحی در انتها تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت نهادی حمایتی است که تلاش می کند هر ایرانی در هر نقطه از کشور بدون دغدغه مالی به خدمات درمانی مناسب دسترسی داشته باشد و این مسیر با همکاری سایر دستگاهها و تلاش مستمر همکاران ادامه خواهد یافت. منبع: mrhavij.ir 1404/10/01 13:47:17 5.0 / 5 7 تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , بیمه این مطلب آقای هویج را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط کدام رنگ های خوراکی مصنوعی بر رفتار و سلامت خردسالان تاثیر دارند؟ تشخیص علت کم خونی فقر آهن نباید به تأخیر بیفتد موثرترین راه برای درمان فشار خون بالا تاثیر منفی تخریب محیط زیست و آلودگی هوا بر روی سلامتی افراد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۱