مدیركل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت اعلام كرد

وضعیت تعرفه های طب سنتی در سال جدید، افزایش سلامتكده ها به بیشتر از ۶۰ مركز

وضعیت تعرفه های طب سنتی در سال جدید، افزایش سلامتكده ها به بیشتر از ۶۰ مركز به گزارش آقای هویج مدیركل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ضمن اشاره به چگونگی افزایش تعرفه های طب سنتی در سال جاری، در عین حال از برنامه هایی برای افزایش سلامتكده های طب سنتی در كشور اطلاع داد.


دكتر محمود خدادوست در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به وجود ۶۰ سلامتكده طب سنتی در ۱۷ رشته محل تربیت متخصص طب سنتی، اظهار داشت: سلامتكده های ما آموزشی، پژوهشی و درمانی هستند، اما از آنجائیكه در بعضی شهرها مانند رفسنجان، اردبیل، شهركرد، ارومیه و سمنان مجوز برای تربیت متخصصین وجود ندارد، فعالیت مراكز تنها به صورت درمانی ادامه دارد.
وی ادامه داد: ازآنجایی كه فارغ التحصیلان رشته طب سنتی تعهد گذراندن دوره ای در مراكز دولتی را دارند، به تناسب تعداد این دانش آموختگان سلامتكده های طب سنتی هم افزایش می یابد و همین افراد بعد از اتمام دوره تعهد خود، مبادرت به دایر كردن سلامتكده های خصوصی می كنند كه به شمار سلامتكده ها در كشور اضافه می شود.
خدادوست در ادامه ۱۴ خدمت را در حوزه طب سنتی شامل تعرفه معرفی نمود و اضافه كرد: خدماتی نظیر حجامت، بخور، ماساژ، بادكش و… جزو خدمات تعرفه دار محسوب می شوند كه مصوبه افزایش تعرفه در سال جدید مانند سایر خدمات پزشكی در بخش های دولتی و خصوصی با اعداد اعلام شده توسط وزارت بهداشت شامل حال این خدمات هم می شود.
او در آخر اظهار داشت: ما در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همواره به دنبال این مورد هستیم تا خدمات بیشتری از طب سنتی تحت پوشش بیمه قرار گیرد تا هزینه ها به مردم فشار كمتری وارد كند.



1398/02/01
15:47:44
5.0 / 5
4278
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمه , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری