وزیر بهداشت تشریح كرد

همكاری ایران و پاكستان در حوزه ی سلامت

همكاری ایران و پاكستان در حوزه ی سلامت به گزارش آقای هویج وزیر بهداشت با اشاره به امضای تفاهمنامه با وزیر سلامت پاكستان اظهار داشت: همكاری هایی در زمینه هایی مانند حفظ امنیت غذایی و بازار دارو خواهیم داشت.



به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، دكتر سید حسن هاشمی ضمن تشكر از دولت و ملت پاكستان برای ابراز همدردی با زلزله زدگان ایرانی و كمك هایی كه برای آنان ارسال كردند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی پاكستان و جمهوری اسلامی ایران دو كشور مهم و تاثیرگذاردر جهان اسلام هستند و جدای از همسایگی دارای ارزش ها، فرهنگ و دین مشترك هستند ازاین رو خوشحالم كه وزیر سلامت پاكستان به ایران سفر كرده است.

وی اضافه كرد: زمینه های همكاری زیادی برای ما در حوزه سلامت وجود دارد و خوشحالم كه به دنبال تفاهم نامه ای كه امضا كردیم همه چیز بررسی شده و امیدوارم همه اقدامات مان طبق برنامه ریزی انجام شده اجرایی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به مشكلات موجود در مرز میان ایران و پاكستان در زمینه تردد افراد و دام ها همینطور كشته شدن دام ها در این مرز و انتقال بیماری ها اظهار داشت: به نظر می رسد باید قرنطینه های جدی تری در مرز داشته باشیم و همكاری میان دامپزشكی ایران و وزارت سلامت پاكستان كاراتر باشد تا از این مسائل پیشگیری شود. بر این اساس پیشنهاد می كنم مجموعه ای در حوزه فراورده های دامی و كشاورزی بین وزارت كشاورزی ایران و پاكستان داشته باشیم تا از انتقال بیماری ها جلوگیری كند و بتوانیم در برابر بیماری ها مصونیت بیشتری داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به اینكه در زمینه واردات غذایی هم می توانیم همكاری های مشتركی با هدف حفظ امنیت غذایی داشته باشیم، اظهار داشت: ۵۰۰ میلیون دلار واردات برنج و كنجد از پاكستان به ایران داشتیم ازاین رو وجود این امنیت غذایی به بازرگانان ما و بخش خصوصی فعال در این حوزه كمك می نماید.

وی با اشاره به اینكه باید شاهد همكاری فعال تری در زمینه بازار دارویی منطقه در دو كشور باشیم، اظهاركرد: امیدوارم برای بخش خصوصی دو كشور فرصت بیشتری فراهم گردد تا بتوانند محصولات دارویی شان را كه سبب امید است عرضه دهند. بر این اساس چنانچه به بخش خصوصی دو كشور در حوزه دارو كمك كنیم شاهد پیشرفت بیشتری در زمینه داروها و واكسن ها خواهیم بود. در عین حال در حوزه اجتماعی هم می توانیم با پاكستان همكاری های مشترك خوبی داشته باشیم چون كه بدون شك وظیفه اصلی ما پیشگیری است كه این مورد با ارتقای دانش و فرهنگ مردم مان محقق می گردد.

به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، هاشمی در نشست خبری كه با حضور وزیر سلامت پاكستان در ادامه این مراسم برگزار شد، اظهار داشت: باید بدانیم كه در حوزه بهداشت عمومی سرنوشت ما و كشورهایی چون پاكستان به یكدیگر گره خورده است. در عین حال از گذشته همكاری های متقابلی با این كشور داشته ایم كه این همكاری ها در دولت یازدهم و دوازدهم تقویت شد. امروز تفاهم نامه ای را در جهت اقدامات عملی و اجرایی مشترك در حوزه سلامت امضا كردیم.

وی اضافه كرد: علاوه بر همكاری های مشترك در حوزه های آموزشی و پژوهشی در حوزه پیشگیری از بیماری ها بخصوص بیماری های واگیر چه در حوزه انسانی و چه در حوزه دام می توانیم اقدامات عملی خوبی را انجام دهیم.

هاشمی با اشاره به برنامه ملی ایران در حوزه پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اظهار داشت: این برنامه از جانب سازمان بهداشت جهانی جزء ۱۰ برنامه برتر دنیا شناخته شده است و ما از هیچ همكاری و كمكی به كشور پاكستان برای پیشگیری از این بیماری ها دریغ نمی كنیم. حمایت از شركت های دارویی و تجهیزاتی در دو كشور هم از نظر سرمایه گذاری مشترك و هم در حوزه واردات و صادرات می تواند به این شركت ها كمك نماید تا در بازار منطقه نقش آفرینی داشته باشند.


 

1396/09/04
19:12:25
5.0 / 5
4646
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری