تشخیص زودرس برای بیماران كبدی ضروری است

تشخیص زودرس برای بیماران كبدی ضروری است به گزارش آقای هویج رئیس شبكه هپاتیت ایران با اشاره به اینكه بیماری كبدی از بیماری های شایع در جوامع بشری است، اظهار داشت: هپاتیت B و هپاتیت C از جمله علل مهم بیماری های كبدی هستند. متاسفانه هنوز خیلی از مبتلایان به این بیماری ها ناشناخته هستند و بیشتر آنان در مراحل پیشرفته بیماری شناسایی می شوند.



دكتر موید علویان در گفت وگو با ایسنا اضافه كرد: درمان ضد ویروسی می تواند پیشرفت بیماری كبدی را در این بیماران متوقف سازد و حتی در مواردی سبب بهبودی اختلالات شدید كبدی می گردد. هم اكنون بیماران مبتلا به سیروز كبدی نیاز به تشخیص زودرس و درمان مناسب دارند. با مجموعه درمان دارویی، رعایت دستورات تغذیه ای و بهداشتی و مهارعوارض بیماری است كه می توان امید به زندگی این بیماران را افزایش داد.

وی در ادامه اظهار داشت: سیروز یا تنبلی كبد یك اختلال جدی و پیش رونده است كه در اغلب عفونت های ویروسی مزمن، هپاتیت B وC، مصرف الكل، بیماری های ارثی و متابولیك، بیماری های خودایمنی، سرباری آهن در كبد و كبد چرب پیشرفته تولید می گردد.

علویان با اشاره به اینكه سیروز نتیجه نهایی صدمه به سلول های كبدی است، اظهاركرد: باید توجه كرد كه این پاسخ تا حدود زیادی برگشت ناپذیر به حساب می آید. در واقع عارضه سیروز كبدی پاسخ عمده كبد به انواع گوناگون تهاجمات طولانی مدت التهابی، سموم الكل و... است.


 

1396/09/05
18:42:02
5.0 / 5
4589
تگهای خبر: بیمار , بیماری , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری