شناسایی هورمون های در رابطه با سرطان پروستات در مردان

شناسایی هورمون های در رابطه با سرطان پروستات در مردان به گزارش آقای هویج محققان در بررسی های خود به وجود هورمون هایی در خون مردان پی بردند كه با افزایش ریسك مبتلا شدن به سرطان پروستات مرتبط می باشد.


به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، محققان توانستند با شناسایی هورمون هایی در خون مردان كه با افزایش احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستات مرتبط می باشد گامی در راه كاهش خطر مبتلا شدن به این بیماری بردارند.
این محققان در بررسی های خود دریافتند در نمونه خون مردانی كه سطح بالاتری از تستوسترون آزاد و یك هورمون رشد دیگر وجود دارد احتمال تشخیص سرطان پروستات بیشتر است.
فاكتورهایی از قبیل افزایش سن و سابقه خانوادگیِ مبتلا شدن به این بیماری، احتمال بروز سرطان پروستات را بیشتر می كند. بررسی ها نشان داده است در سراسر جهان سرطان پروستات بعد از سرطان ریه دومین سرطان تشخیصی در مردان است.
در این بررسی محققان انگلیسی به مطالعه روی اطلاعات مربوط به ۲۰۰ هزار مرد پرداختند. هیچ یك از این افراد به بیماری سرطان مبتلا نبودند. نمونه خون این افراد به منظور بررسی سطح تستوسترون و نوعی هورمون رشد معروف به IGF-I مورد آزمایش قرار گرفت.
محققان با اشاره به اینكه تمامی این مردان برای مدت زمان شش تا هفت سال تحت كنترل بودند، اظهار داشتند: در این دوره ۵۴۱۲ مورد سرطان پروستات تشخیص داده شد كه به فوت ۲۹۶ بیمار انجامید.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، محققان انگلیسی با عنایت به نتایج این تحقیقات متذكر شدند كه وجود سطح بالایی از این دو هورمون با افزایش احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستات ارتباط دارد.



1398/08/11
21:01:30
5.0 / 5
4615
تگهای خبر: بیمار , بیماری , خون , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری