پویش ۵۰-۲۰ وزارت بهداشت در سال مالی دشوار دولت بعلاوه جزئیات

پویش ۵۰-۲۰ وزارت بهداشت در سال مالی دشوار دولت بعلاوه جزئیات آقای هویج: از شروع آذر ماه پویش ˮ50-20ˮدر حوزه سلامت كلید خورد، پویشی كه مقرر است طی آن در 20 هفته، 1000 پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری برسد.



به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، بعد از سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی قرار شد وزارت بهداشتی ها در پویشی به نام ۲۰۵۰ شركت نمایند و طی آن ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی را با تمركز بر مناطق محروم و كمتر برخوردار در ۲۰ هفته و در هر هفته با شروع به كار ۵۰ پروژه، به بهره برداری برسانند. حالا این پویش شروع شده و مقرر است تا اختتام هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد.
بهره برداری از ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی
در این زمینه دكتر سید كامل تقوی نژاد- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به جزئیات بهره برداری از ۱۰۰۰ پروژه عمرانی وزارت بهداشت، اظهار داشت: این پروژه ها در كل كشور و شامل پروژه های بهداشتی و درمانی است؛ بطوریكه در قسمتی از این پروژه ها حدود ۶۹ پروژه ساخت بیمارستان با ظرفیت حدود ۸۵۰۰ تخت به بهره برداری خواهد رسید. همین طور در بخش هایی چون ایجاد اورژانس های بین جاده ای، اورژانس های بیمارستانی، ایجاد تسهیلات زایمانی، كلینیك های تخصصی و مراكز جامع سلامت و خانه های بهداشت نیز پروژه هایی را افتتاح خواهیم كرد.

وی با اشاره به اینكه این طرح در سراسر كشور با تمركز بر مراكز كمتر برخوردار انجام می شود، اضافه كرد: افتتاح این پروژه ها به تدریج از شروع آذر ماه شروع شده و برمبنای پیش بینی ها تا دو ماهه ابتدایی سال آینده همه این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

تقوی نژاد افزود: اعتبار مربوط به این پروژه ها از محل های مختلف شامل اعتبارات یك درصد ارزش افزوده، اعتبارات عمومی و در بعضی موارد از اعتبارات اختصاصی وزارت بهداشت تامین شده است. همین طور برخی پروژه ها خصوصاً در بخش بهداشت با مشاركت خیرین و مسئولین استانی اجرا می شوند كه برمبنای توافق نامه ای كه در سراسر كشور با استانداران داشتیم، این پروژه ها به بهره برداری می رسند.

در عین حال دكتر كیانوش جهانپور- رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به اینكه افتتاح این ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی در چارچوب پویشی با عنوان۵۰ - ۲۰انجام می شود، اظهار داشت: پویش۵۰ - ۲۰ در مسافرت ریاست جمهور به استان آذربایجان شرقی كلید خورد. در آن روز وزیر بهداشت وعده افتتاح ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی و درمانی را در سراسر كشور تا اختتام هفته سلامت دادند. بر این اساس این پویش طی ۲۰ هفته ای كه اجرا می شود، هر هفته ۵۰ پروژه بهداشتی و درمانی در سراسر كشور، افتتاح می گردد و به بهره برداری می رسد.
ركوردی برای بهداشت و درمان در دشوارترین سال مالی دولت
وی اشاره كرد: طی این پویش حدود ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی مورد بهره برداری قرار می گیرد كه قسمت اعظم آن برای مناطق كمتر برخوردار و محروم كشور برنامه ریزی شده است. باید توجه كرد كه افتتاح این پروژه ها یك ركورد در بهره برداری از تخت های بیمارستانی در ضمن سال های گذشته در كشور محسوب می شود؛ چونكه در سال های قبل حداكثر بین ۴۵۰۰ تا ۴۷۰۰ تخت بیمارستانی در یكسال به بهره برداری می رسید، اما امسال به رغم محدودیت ها بودجه های و مشكلات مالی كه وجود دارد، حدود ۸۵۰۰ تخت بیمارستانی در چارچوب پویش ۲۰۵۰ به بهره برداری خواهد رسید.

جهانپور همین طور اظهار داشت: این پویش شروع شده و تا اختتام هفته سلامت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تمام می شود. در عین حال این پویش شامل بهره برداری از ده ها خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پروژه های آموزشی و پژوهشی و... است. این اقدام در دشوارترین سال مالی دولت یك ركورد محسوب می شود.







منبع:

1398/09/25
14:43:18
5.0 / 5
4291
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , بیمار , بیمارستان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری