عوارض جانبی نوعی داروی فشارخون

عوارض جانبی نوعی داروی فشارخون آقای هویج: نتایج یك آزمایش حاكی از عوارض جانبی نوعی داروی فشار خون برای سلامتی است.


به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، نتایج یك مطالعه جدید حاكیست بیمارانی كه برای كاهش فشار خون از نوعی داروی دیورتیك مصرف می كنند بهتر است به دنبال یك جایگزین مشابه اما مؤثرتر باشند.
طبق دستورالعمل های فعلی داروی "كلرتالیدون" نخستین داروی دیورتیك سفارش شده برای این بیماران است اما این دارو می تواند با عوارض جانبی همراه باشد كه با جایگزین كردن آن با داروی "هیدروكلروتیازید" می توان این مشكل را برطرف كرد.
متخصصان آمریكایی اظهار داشتند: دیورتیك ها همچون داروهای شناخته شده برای درمان فشار خون بالا هستند اما مطالعات تصادفی وجود ندارد كه نشان دهد كدام یك از این داروها بهترین گزینه هستند.
همین طور در تحقیقاتی كه اخیرا انجام گرفته مشخص شده است بیمارانی كه از داروی كلرتالیدون مصرف می كنند سه برابر بیشتر از بیماران مصرف كننده داروی هیدروكلروتیازید احتمال دارد گرفتار عارضه پایین بودن سطح پتاسیم، عدم تعادل الكترولیت و مشكلات كلیوی شوند.
متخصصان دریافتند در شش درصد از بیماران مصرف كننده كلرتالیدون سطح پایین پتاسیم مشاهده شده درحالیكه این رقم در مصرف كنندگان داروی هیدروكلروتیازید حدود دو درصد بوده است.
این متخصصان تاكید كردند: پزشكان باید وضعیت الكترولیت ها و عملكرد كلیه های بیمارانی كه از داروی كلرتالیدون مصرف می كنند تحت كنترل داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، در این بررسی متخصصان آمریكایی اطلاعات بیشتر از ۷۳۰ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا را كه در مدت ۱۷ سال جمع آوری شده بود مورد مطالعه قرار داد. درحالیكه هر دو نوع دارو در پیش گیری از حمله قلبی و نارسایی قلبی و سكته مغزی موثر بوده اند اما داروی كلرتالیدون عوارض جانبی بیشتری داشته كه پایین بودن سطح پتاسیم، احساس منگی، مشكلات كلیوی و دیابت نوع دو همچون این عوارض هستند.




منبع:

1398/11/30
16:12:33
5.0 / 5
3633
تگهای خبر: بیمار , پزشك , خون , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری