بهبود سلامت روان سالمندان با تمرینات قدرتی

بهبود سلامت روان سالمندان با تمرینات قدرتی به گزارش آقای هویج كارشناسان سلامت معتقدند كه تمرین های قدرتی و استقامتی سلامت روحی و روانی سالمندان را بهبود می بخشد.



به گزارش آقای هویج به نقل از ایسنا، كارشناسان با مطالعه ۹ ماهه روی تاثیر تمرین های قدرتی بر عملكرد روان شناختی داوطلبان دریافتند این گونه حركت ها می تواند سلامت روحی – روانی افراد مسن و سالمند را تقویت كند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام كرده است: سالمندانی كه از لحاظ جسمی فعال هستند عمر طولانی تری داشته و نرخ مبتلا شدن به بیماری های غیرقابل واگیر از جمله دیابت نوع دو، بیماری قلبی و انواع خاصی از سرطان ها در آنان كمتر است.

متخصصان با اشاره به اینكه اهمیت تمرین های استقامتی بر قدرت ماهیچه ای و عملكرد جسمی در سالمندان تابحال شناخته شده است تاكید نمودند كه پیش از این ارتباط این سبك از فعالیت های بدنی با عملكرد روانی در این گروه سنی كمتر مورد مطالعه قرار گرفته بود.

در این مطالعه ۱۰۶ فرد ۶۵ تا ۷۵ ساله كه در وضعیتی سلامت بودند و كمتر از میزان سفارش شده سازمان جهانی بهداشت فعالیت فیزیكی هوازی داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. همینطور هیچ یك از آنها در گذشته تمرینات قدرتی انجام نداده بودند.

در این آزمایش تعدادی از این افراد به صورت تصادفی انتخاب شده و در طول تحقیقات تمرین های قدرتی انجام دادند.

به گزارش مدیكال نیوزتودی، متخصصان تاكید كردند: یافته های این مطالعه نشان داد كه در ماه سوم كیفیت زندگی افرادی كه تمرین های قدرتی انجام داده بودند نسبت به گروه دیگر بهبود پیدا كرده است.



 

1396/09/06
19:48:14
5.0 / 5
4581
تگهای خبر: بهداشت , بیمار , بیماری , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
آقای هویج - رژیم غذایی لاغری

Mr.Havij
mrhavij.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آقای هویج محفوظ است

آقای هویج

رژیم غذایی لاغری